Ryanair: Γιατί τοπικές αρχές και φορείς προτίμησαν την παντελή σιωπή & έλλειψη αντανακλαστικών ;;

ryanair.jpg

Αναμφίβολα, το θέμα των ημερών ήταν ή ανακοίνωση (ή ο νέος “εκβιασμός” κατ’ άλλους της Ryanair ότι θα σταματήσει τις πτήσεις της δύο μήνες νωρίτερα φέτος ξεκινώντας από την Κω.

Παρότι οι απάντηση ήρθε από την αρμόδια Υπουργό κ. Κουντουρά (η οποία έγινε αποδέκτης απαξιωτικών ή και προσβλητικών χαρακτηρισμών “Μαρία Αντουανέτα” κλπ) θα περιμέναμε και οι τοπικοί μας εκπρόσωποι (βουλευτές, δήμος – περιφέρεια, φορείς) να πάρουν θέση μιας και το θέμα μας αφορά άμεσα.

 

Μια θέση, μια αντίδραση, ένα σχόλιο βρε παιδιά… ή ακόμα και κάποια πρωτοβουλία συνάντησης με εκπροσώπους της εν λόγω εταιρίας, με την οποία στο παρελθόν δήμος και ΕΒΕΔ είχαν ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας, έχοντας υπογράψει μάλιστα και συγκεκριμένη συμφωνία συνεργασίας.

Σύμφωνοι, δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητά τους (όπως απάντησε και η κ. Κουντουρά για λογαριασμό της), αλλά τουλάχιστον ένα ενδιαφέρον από την πλευρά μας εν είδει διαμεσολάβησης προς τη μια ή την άλλη πλευρά δεν θα ήταν έστω μια προσπάθεια μήπως καταφέρουμε και περισώσουμε ότι μπορούμε;

Σε αυτή τη φάση ξενίζει το γιατί τοπικές αρχές και φορείς προτίμησαν την παντελή σιωπή και την έλλειψη αντανακλαστικών…

 

Για μια πιο σφαιρική θεώρηση παραθέτουμε σχετικό δημοσίευμα από το liberal.gr:

Η Ryanair και οι όντως ακριβές χρεώσεις του Ελ. Βενιζέλος

 

 

Ασχέτως με τον τρόπο, το ύφος και εν πολλοίς τον… εκβιασμό από πλευράς της ιρλανδικής εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair η οποία απειλεί ευθέως ότι θα σταματήσει δύο μήνες νωρίτερα τις πτήσεις προς τη χώρα μας φέτος – με ότι επιπτώσεις μπορεί να έχει αυτό για την τουριστική σεζόν –  η αλήθεια είναι ότι οι «φωνές» για ανάγκη μειώσεων στις χρεώσεις του Ελ. Βενιζέλος είναι πάγιες και μόνιμες.

Σε μια συγκυρία κατά την οποία, παρά τους εγχώριους σκοπέλους (προσφυγικό, δημοσιονομικό), οι περισσότερες διεθνείς αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα αυξάνουν την παρουσία τους με την προσθήκη νέων πτήσεων, ή κάποιες ξεκινούν δρομολόγια για πρώτη φορά, η ιρλανδική εταιρεία τάραξε εκ νέου τα νερά με τις (καινούριες) απειλές της.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Ryanair θέτει θέμα τιμολογιακής… ποσόστωσης, καθώς δίπλα από το αίτημά της για μείωση των κρατήσεων του Ελ. Βενιζέλος βάζει το μεταφορικό της… εκτόπισμα, τονίζοντας ότι θα φέρει στην Ελλάδα 5 εκατ. τουρίστες μέσα στην 3ετία. Αυτό που εμμέσως ζητά λοιπόν η εταιρεία low cost είναι η ειδική μεταχείριση προς αυτήν, με το αιτιολογικό ότι κάνει… τζίρους, ότι έχει ένα σημαντικό κομμάτι της δουλειάς.

Επίσης δεν είναι η πρώτη φορά που η ιρλανδική εταιρεία εκδηλώνει… αποικιοκρατικού τύπου αιτιάσεις, ενώ μέσα σε αυτό το «πλαίσιο» νοοτροπίας έγκεινται και οι απαξιωτικοί χαρακτηρισμοί για μια αξιωματούχο της χώρας, εν προκειμένω την υφυπουργό τουρισμού, κα Έλ. Κουντουρά (όπως σχολίασε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδέσμων Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων FEDHATTA, Λύσανδρος Τσιλίδης, σε παρέμβαση του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ).

Από εκεί και πέρα, όλες οι εταιρείες που εμπλέκονται πτητικά με το Ελ. Βενιζέλος, έχουν ως πάγιο αίτημα τη μείωση των χρεώσεων, οι οποίες είναι από τις υψηλότερες στην Ευρώπη, και πάντως (μακράν) οι υψηλότερες απ’ όλες τις ανταγωνίστριες τουριστικά για την Ελλάδα χώρες.

Γενεσιουργός αιτία για τα υψηλά τέλη του Ελ. Βενιζέλος είναι η «κοντή» σύμβαση παραχώρησης, καθώς αντί για 50 χρόνια, μειώθηκε στα 30. Οπότε, μέσα σ’ αυτά τα 30 χρόνια, πρέπει να «χωρέσουν» χρεώσεις 50 ετών, ώστε να γίνει σωστά η απόσβεση!

Για την ιστορία θυμίζουμε ότι η αρχική σύμβαση επί υπουργίας Στέφανου Μάνου το 1993 προέβλεπε χρονική διάρκεια 50 ετών, ενώ 15 μήνες αργότερα, ο επόμενος ΥΠΕΧΩΔΕ Κώστας Λαλιώτης περιόρισε τον ορίζοντα απόσβεσης στα 30 έτη.

Οι χρεώσεις του Ελ. Βενιζέλος

Η διοίκηση του Ελ. Βενιζέλου δεν αμφισβητεί ότι υπάρχουν ακριβές χρεώσεις στο αεροδρόμιο, όμως αυτές είναι απότοκο του ιδιάζοντος επιχειρηματικού μοντέλου (το Δημόσιο συμμετέχει με 55% και οι ιδιώτες με 45%), καθώς και της υπάρχουσας σύμβασης παραχώρησης που λήγει το 2026.

Πάντως δεν είναι μονοδιάστατη η οικονομική πολιτική του αεροδρομίου, υπάρχουν στοχευμένες μειώσεις ανά δρομολόγιο ή ανά εποχή, με στόχο την παροχή κινήτρων για να «χαράσσουν» οι εταιρείες καινούρια δρομολόγια. Παράλληλα, εφαρμόζονται εκπτωτικές πολιτικές για εταιρείες που έχουν συχνές πτήσεις, είναι δηλαδή συχνοί χρήστες.

Αυτή τη στιγμή,  το Ελ. Βενιζέλος χρεώνει τις αεροπορικές εταιρείες με 33-35 ευρώ για κάθε επιβάτη. Από αυτά, 12 ευρώ είναι το λεγόμενο «σπατόσημο», ή αλλιώς «Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων», 8,51 ευρώ είναι το Τέλος ανά επιβάτη, 5 ευρώ είναι το Τέλος για ασφάλεια και 8-9 ευρώ το Τέλος στάθμευσης και προσγείωσης αεροσκαφών. Ωστόσο, θυμίζουμε ότι το 2015 επιτεύχθηκε νέο ρεκόρ επιβατών στο Ελ. Βενιζέλος, καθώς μετακινήθηκαν 18,1 εκατ. πολίτες.

Γ.Κιάρης

http://aegeanews.gr/default.asp?id=27&lg_id=1&Records=Details&_id=420624

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s